Future living


Future Living handler om, hvordan fremtiden ser ud med de teknologiske briller på. Ny teknologi giver masser af muligheder og har en stor indflydelse på verden omkring os og vores eget liv.

 

Innovation Lab er lige nu med i et projekt om fremtidens penge. Ambitionen er, at få pengene til at forsvinde mellem hænderne på os, og gøre Danmark til det første kontantløse samfund i verden - læs mere om projektet.

 

Dyk ned i opgaverne om fremtiden.


Teknologi for sjov?

Fag: Natur/teknologi Klassetrin: 4.-6. klasse Tidsforløb: 2 lektioner

Kan man printe sin egen mad? Eller lade gæsterne på dansegulvet producere strøm til diskoteket? I denne opgave skal eleverne selv finde sjove og utraditionelle måder at bruge teknologi i hverdagen.

Se opgave

Lav plakater om fremtidens teknologier

Fag: Engelsk Klassetrin: 4.-6. klasse Tidsforløb: 2 lektioner

Med Glogster kan man lave online plakater, der kombinerer medier og udtryksformer. I denne opgave skal eleverne researche, tænke kreativt og sammensætte en flot plakat omkring et teknologisk område, som kommer til at præge vores liv i fremtiden.

Se opgave

Robotter i hverdagen

Fag: Fysik/kemi Klassetrin: 7.-10. klasse Tidsforløb: 2 lektioner

Er robotter kun legetøj? I denne opgave skal eleverne undersøge, hvad robotter og robotteknologi er og finde eksempler på anvendt robotteknologi fra hele verden. Og hvad med de etiske overvejelser, når robotterne inviteres ind i vores hverdag?

Se opgave

Overvågning i samfundet

Fag: Samfundsfag Klassetrin: 7.-10. klasse Tidsforløb: 4 lektioner

Flere og flere steder vinder overvågning indpas og hjælper med at fange kriminelle, forhindre drukneulykker i svømmehaller og meget mere. Men er der også ulemper? Og hvor tæt på os selv er overvågningen?

Se opgave

Penge i hverdagen

Fag: Matematik Klassetrin: 7.-10. klasse Tidsforløb: 4 lektioner

Penge er en grundlæggende del af vores samfund. Vi bruger dem hele tiden, men hvad bruger vi dem på? Eleverne arbejder med regneark og blogs, når de regner på og reflekterer over, hvad de egentligt bruger penge på.

Se opgave